Storing?

10 tips om een storing te verhelpen

Bij toestellen zonder waakvlam eerst op de resetknop drukken en/of gedurende 1 minuut de stekker uit het stopcontact nemen. Houdt de storing aan, controleert u dan eerst of:

    1. de waakvlam brandt. Is dit niet het geval, steek de waakvlam dan weer aan;
    2. het toestel in de bedrijfsstand staat en de stekker op de juiste manier in het stopcontact zit;
    3. de zekeringen (stoppen) in de meterkast niet stuk zijn en/of de aardlekschakelaar niet in de ‘UIT’ stand is gesprongen;
    4. er voldoende water in de installatie aanwezig is (minimaal 1,5 bar). Als er onvoldoende water in de installatie aanwezig is, dient u het water bij te vullen.
    5. de gaskranen niet dichtgedraaid zijn (bijvoorbeeld in de meterkast);
    6. u borrelgeluiden hoort. Is dit het geval dan dient u de installatie eerst te ontluchten, zo nodig bij te vullen. Gebruik hiervoor onze vul- en ontluchtinstructie;
    7. de kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld;
    8. er geen warmwaterkraan druppelt (bij combitoestellen);
    9. er voldoende radiatorkranen openstaan voor een goede doorstroom;
    10. de perlator (zeefje in de kraan) / douchekop kalkvrij en schoon is.

Storingen die u niet met behulp van bovenstaande tips kunt oplossen, kunt u melden via ons landelijke storingsnummer:

 T (045) 532 78 64 (24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar).

Wilt u meer informatie?

Kom in contact met een van onze ervaren medewerkers via
Tel. (045) 532 78 64